donderdag 12 februari 2015

If you can dream it, you can do it.


Ik ben nu dertien dagen oud en mijn ogen zijn open en dat werd tijd. Ik kan nog niet zo goed zien, maar ik zal iedere dag steeds een beetje meer zien. Voorlopig kan ik vaag wat onderscheiden. Mammie kan ik nog niet zien, maar ik kan haar ruiken en ik kan haar warmte goed voelen. Ik wil het liefst dicht bij mammie zijn. Gelukkig kan ik heel goed horen en kan ik haar al in de verte horen aankomen.

 
 
 
 
 
Voorlopig blijf ik in ons nest met mammie en mijn zusje, allemaal gezellig dicht bij elkaar. We slapen veel en dan dromen we over de twee mooie Bengalen die we later zullen zijn en de avonturen die we later zullen beleven, mijn zusje en ik. Ik word later net zo'n mooie, grote en stoere Bengaal als papa, dat weet ik zeker en mijn zusje wordt net zo mooi als mammie.

 
Gisteren verliet Deshima voor de eerste keer haar nest. De geboorte van haar eerste kittens bezorgde haar veel stress, maar gelukkig waren we in staat een veilig nest voor haar te maken. Dat was een pak van ons hart.
Tot vandaag wilde ze dat haar nest in duisternis was gehuld en dus hebben we de sturdy met een deken bedekt.  Nu vindt ze het goed dat we sturdy voor de helft onbedekt laten. Haar kamer was haar core territorium en ze liet dan ook niemand toe. De andere katten waren altijd betrokken bij alle geboorten en heel vaak lagen er ook andere katten gezellig in het nest bij de nieuwe baby’s. Deshima wilde hier echter niets van weten. Gelukkig zijn wij wel welkom en mogen we haar kittens vasthouden, maar ze houdt ons goed in de gaten. Deshima is een goede moeder en haar kittens groeien goed.


Deshima heeft een zoon en een dochter, haar zoon is een grote jongen en stevig gebouwd. Hij lijkt erg op zijn papa. Hij is erg nieuwsgierig en wanneer ik hem oppak en tegen mijn wang houd, hoor ik hem snuffelen. Hij is geen bangerik en wanneer hij mij uitgebreid heeft besnuffeld, wil hij weer terug naar zijn mammie en roept hij haar met luid gepiep. Deshima komt ogenblikkelijk, kijkt mij aan en verwacht dat ik haar zoontje meteen bij haar breng. Dat doe ik dan ook braaf. Kom niet tussen een Bengaal en haar kitten!

 
Deshima’s baby’s zijn werkelijk allerliefst, ze liggen altijd dicht bij elkaar. Maar zodra mammie komt, beginnen ze luid te roepen, want ze hebben honger en schuifelen dichterbij op zoek naar hun eigen tepel.
Altijd samen; een echte love story


Enjoy the video.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten